Expertise

Veel klanten gingen U voor en hebben gezien hoe de werkzaamheden van ITC Group werkelijk worden omgezet in resultaten. Door gedreven consultants en trainers in te zetten bij uw eigen mensen gaan zij weer met een frisse en vernieuwde blik aan het werk en komen tot verbluffende verbeteringen. ITC Group heeft in het verleden resultaten geboekt bij haar klanten in de volgende kennisgebieden.

Commerciele Oplossingen

Verbeter de vaardigheden van uw verkoopmedewerkers en verkoopmanagers.

Lees meer

Succesvol Management

Het beste halen uit het potentieel van senior en middel managers voor zowel de organisatie als het individu.

Lees meer

Service & Communicatie

Het behouden en het beheren van de klanten en het opbouwen van klantentrouw door een excellente en perfecte service.

Lees meer

Werkbaar Samenwerken

Het beste halen uit het potentieel van senior en middel managers voor zowel de organisatie als het individu.

Lees meer

Commerciele oplossingen

Het ITC Group® Verkoop- en Verkoop Management Ontwikkelingsproces is ontworpen om de vaardigheden van uw verkoopmedewerkers en verkoopmanagers te verbeteren, en zo uw winst te laten toenemen. De training zal worden afgestemd op de omstandigheden in uw organisatie en zal in elk deel van het verkoop proces bijdragen aan de verbetering van de vaardigheden van de individuele medewerker.

De meer ervaren medewerker kan op deze wijze werken aan het aanscherpen van zijn vaardigheden. Nieuwe medewerkers leren op een gestructureerde wijze de nieuwste verkoop en verkoopmanagement technieken

Diverse oplossingen worden geboden om verschillende fasen van het verkoop proces te trainen. Ze kunnen gezien worden als de bouwstenen voor een effectief trainings- of ontwikkelingsprogramma.

De sleutel naar meer winst door verkoop

Verkoopmanagement begeeft zich op het terrein waar de bedrijfsfilosofie wordt vertaald in concrete plannen en acties. De volgende vaardigheidsgebieden vallen hieronder:

Leidinggeven

  • Prestatie Management
  • Leiderschapsstijlen
  • Effectief Coachen
  • Verander Management

Proces management

  • Leiding geven aan het verkoop proces
  • Verkoop planning en budgettering

Het bouwen van een winnend team

  • Efficiënte Team Vergaderingen
  • Teamwork
  • Coaching on-the-job
  • Succesvol werven

Persoonlijke effectiviteit

  • Communicatieve Vaardigheden
  • Delegeren
  • Financieel Verkoopmanagement
  • Onderhandelingsvaardigheden
  • Presentatie Vaardigheden
  • Tijd Management
De Workshops zijn zo ontworpen om de meest effectieve verkoopvaardigheden te ontwikkelen in de relatie tussen uw klant en uw verkoper. Alle personen die betrokken zijn bij dit proces krijgen ondersteuning in het verbeteren van hun vaardigheden. De volgende vaardigheidsgebieden vallen hieronder:

Verkoop Vaardigheden

  • Het verkoopproces
  • Communicatie tijdens de verkoop
  • Key-account management
  • Klanten winnen
  • Calculeren voor verkopers
  • Team Verkoop
  • Telefonisch afspraken maken
  • Channel Management

Verkoop Proces Vaardigheden

  • Leiding geven aan het verkoop Proces
  • Verkoop planning en budgettering

    Persoonlijke effectiviteit
  • Communicatieve Vaardigheden
  • Onderhandelingsvaardigheden
  • Positief Denken
  • Presentatie Vaardigheden
  • Tijd Management
Verkoopondersteuning is een van de belangrijkste elementen van het verkoopproces. Zonder goede ondersteuning kunnen de inspanningen van uw verkoopteam voor niets zijn geweest. ITC Group® geeft medewerkers die ondersteuning en vaardigheden die nodig zijn om de klant op de juiste wijze te helpen. De volgende vaardigheidsgebieden vallen hieronder:

Klantgerichtheidsvaardigheden

  • Communicatieve Vaardigheden voor verkoopondersteuning
  • Telefonische verkoopvaardigheden
  • Begrip voor het verkoopproces
  • Leiding geven aan het verkoop proces
  • Omgang met grote klanten

Persoonlijke effectiviteit

  • Communicatieve Vaardigheden
  • Presentatie Vaardigheden
  • Positief Denken
  • Tijd Management

Succesvol Management

Het beste halen uit het potentieel van senior en middel managers voor zowel de organisatie als het individu, is de doelstelling van de workshops en consultancy, die aandacht besteden aan leiderschapstijlen en andere persoonlijke vaardigheden. Samen met de managers worden oplossingen geboden voor de uitdagingen van vandaag en morgen waar de managers in hun werk tegenaan lopen. De volgende vaardigheidsgebieden vallen hieronder:

Management Development – Ontwikkelen van effectieve leiderschapsvaardigheden

Senior Managers worden gestimuleerd om op een vernieuwende wijze nieuwe strategie, structuren en tactieken in te voeren en toe te passen. De volgende vaardigheidsgebieden vallen hieronder:

People Management

  • Prestatie Management
  • Leiderschapsstijlen
  • Effectief Coachen
  • Verander Management

Strategie implementeren

  • Leiding geven aan het Proces
  • Planning en budgettering
  • Succesvolle verkoop strategieën

Persoonlijke effectiviteit

  • Communicatieve Vaardigheden
  • Delegeren
  • Financieel management
  • Onderhandelingsvaardigheden
In iedere organisatie spelen de middel managers een cruciale rol in het implementeren en uitvoeren van strategie. Alle programma’s zijn er dus op gericht om juist die vaardigheden bij middel managers te verbeteren die ze nodig hebben om hun taak met succes en zelfvertrouwen uit te voeren. Persoonlijke effectiviteit verbeteringen helpen de middel manager ook in het ontwikkelen en verbeteren van hun eigen vaardigheden. De volgende vaardigheidsgebieden vallen hieronder:

Leidinggeven

  • Prestatie Management
  • Verander Management
  • Leiderschapsvaardigheden

Het bouwen en leiden van het team

  • Effectieve team vergaderingen
  • Effectief teamwork
  • Succesvol werven

Persoonlijke effectiviteit

  • Communicatieve Vaardigheden
  • Delegeren
  • Financieel Management
  • Onderhandelingsvaardigheden
  • Presentatie Vaardigheden
  • Tijd Management
Supervisors worden dagelijks geconfronteerd met de uitdaging zowel in contact met klanten als in het aansturen van de medewerkers de beste resultaten te behalen.
ITC World Solutions® helpt ze daarbij.
De volgende vaardigheidsgebieden vallen hieronder:

Leidinggeven

  • Prestatie management
  • Effectief teamwork
  • Train de trainer

Persoonlijke effectiviteit

  • Communicatieve Vaardigheden
  • Budget Management
  • Positief Denken
  • Tijd Management
  • Presentatie Vaardigheden

Service & Communicatie

Het binnenhalen van nieuwe klanten en het verkopen is één, maar het behouden en het beheren van de klanten en het opbouwen van klantentrouw door een excellente en perfecte service is minstens net zo belangrijk. In onze workshops wordt op zeer praktische manier aandacht besteed aan de vaardigheden die nodig zijn om aan de wensen van de klanten te voldoen. Klantgerichtheid is meer dan een glimlach, daarom heeft ITC World Solutions® scala aan oplossingen die continue verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening garanderen. Behalve dat de workshops het servicebewustzijn verhogen en de vaardigheden verbeteren, worden de workshops ook toegepast om het management proces achter de service te verbeteren. Sales, Salessupport, helpdesks gaan beter samenwerken om de verwachtingen van de klant zowel intern als extern te overtreffen.

Het beheren en behouden van de klanten

Deelnemende managers en supervisors aan deze workshop leren hoe ze een service verbeteringstraject kunnen ontwikkelen en implementeren. Door het doorvoeren van deze strategieën zullen ze meetbare resultaten zien zoals verbeterde productiviteit, verhoogde interne klanten tevredenheid, en bovenal een meer tevreden klant.

  • Service Procesmanagement
  • Meten van het serviceniveau
  • Ontwerpen en invoeren van Service Standaards
  • Coachen van klantenteams
  • Klanten / Call Centre Management
  • Bench Marking
Iedere medewerker die regelmatig te maken krijgt met zowel de interne- en de externe klant kan zijn prestaties verbeteren door deze workshops

  • Klantgerichtheids-bewustzijn
  • Communicatie en service kwaliteit
  • Service kwaliteit aan de telefoon
  • Omgaan met de `klantgerichtheids uitdagingen`
Er bestaat niet één perfecte manier van klantgerichtheid. Ieder proces kan verbeterd worden. Tijdens deze workshops leren de deelnemers hoe ze het serviceproces kunnen verbeteren om nog betere service aan de klant te kunnen geven.

  • Sturen van kwaliteitsverbetering
  • Teamwork ter verbetering van de kwaliteit
  • Analyseren en verbeteren van de service processen
  • Vernieuwen van het Service proces
  • Ontwikkelen van SLA’s (Service Level Agreements)
  • Total Quality Management
    • Kaizen Training
    • Six Sigma
    • Verbeter Teams
In veel gevallen is de kwaliteit van de dienstverlening afhankelijk van het door mensen gestuurde proces. Verbeteringen kunnen het best worden ontwikkeld door de personen die er dagelijks mee geconfronteerd worden. De workshops geeft teams en individuen de vaardigheden om beter onderling af te stemmen en samen te werken als een team.

  • Sturen van kwaliteitsverbetering
  • Leiden van Verbeterteams
  • Samenwerken aan een betere kwaliteit
  • Team Kick-off workshop

Werkbaar Samenwerken

Gebeurt dat bij uw bedrijf ook, dat medewerkers altijd de schuld bij een ander zoeken? Zijn het niet telkens dezelfde medewerkers die de kantjes eraf lopen? En, hoe staat het bij uw bedrijf met het ziekteverzuim? Klaagt de ene afdeling regelmatig over de andere? Vast en zeker. Veel bedrijven kampen met dit probleem en samenwerken moet men leren.
De ontwikkeling van uw medewerkers loopt vaak niet in de pas met de groei van uw bedrijf. Weten uw medewerkers wat ze moeten doen, en doen ze wat ze weten? Gaat er bij uw bedrijf wel eens iets mis in de onderlinge communicatie? Vast en zeker, en het gevolg daarvan is dat uw medewerkers onvoldoende op hun taak berekend zijn. Scholing van uw personeel motiveert en zet aan tot betere prestaties.
“Een kleine stap voorwaarts van iedere medewerker is een enorme sprong voorwaarts voor uw bedrijf”.

De effecten van opleidingsactiviteiten zijn soms na een week al weer verdwenen. De leerstof lijkt vergeten op het moment dat de medewerkers weer aan het werk gaan. Vaak hoor je dat de medewerkers “op de hei” zitten om een cursus te volgen, maar doorgaans zitten ze juist binnen en niet buiten. ITC Group Netherlands® en PBN slaan de handen ineen en brengen hun gezamenlijke expertise bij elkaar om een training te kunnen aanbieden die uw personeel confronteert en leert te presteren.
Zeker als een van de hiernaast genoemde statements voor uw bedrijf op gaan, kan uw bedrijf ook profiteren van de uitkomsten van deze unieke training:

Uw eerste confrontatie

  1. De ontwikkeling van uw bedrijf is sneller gegaan dan de ontwikkeling van uw medewerkers?
  2. Uw medewerkers zijn fanatiek met bijzaken bezig?
  3. U traint regelmatig “op de hei” om vervolgens binnen te gaan zitten?
  4. U hoort ook vaak “Ja, maar…” als er weer eens iets niet goed is gegaan?
  5. U vindt dat een training ook motiverend en stimulerend moet zijn?
  6. De effecten van uw trainingen zijn na een maand al niet meer zichtbaar?
  7. De fouten binnen uw bedrijf worden meestal door “de andere afdeling” gemaakt?

Het resultaat van deze bijzondere tweedaagse indoor/outdoor-training zal snel door iedereen opgemerkt worden. Neem op korte termijn contact op met ITC Group® of PBN om u te laten informeren over de resultaten van de indoor/outdoortraining “Confronteren, leren en presteren”.

Op dag één van deze training gaan wij met uw medewerkers de confrontatie aan met hun manier van werken. Met behulp van een interactieve businessgame houden wij de meeste medewerkers een spiegel voor. Zij komen zelf met verbetervoorstellen. Op dag twee krijgen zij de kans om die voorstellen buiten toe te passen en te toetsen in uitdagende teamopdrachten. Zodoende ervaren zij de waarde van hun voorstellen in de praktijk.
De drie pijlers van onze training zijn: confronteren, leren en presteren. De confrontatie maakt deelnemers bewust van hun eigen rol en die van hun team binnen een project.
Deze bewustwording leert hen effectiever samen te werken, hetgeen vervolgens door middel van uitdagende oefeningen in de praktijk zal worden getoond in prestaties. Tijdens de training en daarna in hun werk!
Voor de training “Confronteren, leren en presteren” hebben twee specialisten de krachten gebundeld. ITC Group® is een wereldwijd opererende trainingsorganisatie die al meer dan tien jaar bedrijven helpt met het verbeteren van hun resultaten. PBN Sport & Adventure is eveneens meer dan tien jaar actief in de organisatie van sportieve, avontuurlijke motivatie- en loyaliteitsprogramma’s.
Het programma kan op iedere gewenste natuurlijk gelegen locatie plaatsvinden. In Nederland wordt gebruik gemaakt van verschillende, in de natuur gelegen locaties en in de Belgische Ardennen wordt gebruik gemaakt van de eigen team adventure accommodatie “Adventure Hill”.