Klanten

ITC World Solutions® werkt zeer intensief samen met haar klanten en verzorgt kwaliteitstrainingen en advies oplossingen die in elke behoefte voorzien. Met een grote hoeveelheid ervaring in verschillende branches, van IT tot farmaceutisch, van Financieel tot de Automobiel branche en van Telecom tot Horeca en Reisindustrie. Wij erkennen de specifieke en unieke behoefte van iedere klant en bieden alleen op maat ontwikkelde oplossingen. Pas als wij volledig begrip hebben van uw doelstelling gaan wij over tot het bieden van een oplossing.

Branches waarin wij actief zijn:


Automatisering


Zakelijke dinesverlening


Reisindustrie & horeca


Detailhandel


FMCG


Bouw


Chemische Industrie


Medische & Farmaceutische industrie


Banken & financiele dienstverlening


Productie


Handel


Non-profit

Klant voorbeelden

De volgende voorbeelden geven aan dat ITC World Solutions® dit reeds bij een groot aantal multinationale bedrijven over de gehele wereld heeft mogen doen. Om te weten hoe ITC World Solutions® uw bedrijf kan helpen, kunt u contact opnemen met de vestiging in uw land of het ITC Group International Verkoop Kantoor.

Bedrijf
Grote Internationale Luchtvaartmaatschappij Sales Strategie Start Punt

De Uitdaging
Veranderende trend naar meer directe verkoop en contact met de klant om kosten te besparen;
Het huidige verkoopproces en de huidige klachtenprocedures staan onder druk;
Behoefte om de huidige werkwijze te veranderen in meer prestatie gericht onderhandelen om de concurrentie voor te blijven;
Een meer pro-actieve benadering van de grotere zakelijke klanten.

Landen
De training werd doorgevoerd in Engeland, Amerika, Frankrijk, Duitsland, Italië, Zuid Afrika, Verenigde Arabische Emiraten, Brazilië, Scandinavië, Rusland, Polen, Israël en Griekenland.

De Oplossing
De maatschappij heeft een geautomatiseerd verkoop informatie systeem. Alle medewerkers zijn door ITC World Solutions getraind op het gebied van verkoop en het gebruik van dit systeem.
Er is een internationaal Project Management Team opgezet om de verschillende landen te vertegenwoordigen en te voorzien van een hoogwaardig account en project management voor de invoering van het systeem
Alle verkoop medewerkers zijn geïnterviewd met behulp van een vragenlijst op het web.
De verkoopmethoden en vaardigheden van alle medewerkers werden in kaart gebracht.
Uitgebreide Verkoop training en verkoopmanagement training gegeven aan management, verkoopmedewerkers en alle niveaus van verkoop support.

Het Resultaat

Zeer succesvolle roadshow doorgevoerd
Binnen een jaar had 80 % van de eigen verkoop medewerkers meerdere successen gerapporteerd bij hun verkoopactiviteiten bij grote klanten.

Bedrijf
Veranderproces bij een leidende internationale producent van elektronica

De Uitdaging
Verkoopmedewerkers minder technisch georiënteerd te laten zijn en meer te focussen op de details van de producten
Minder dozen schuiven, meer oplossingen verkopen
beter reageren op signalen van de klant
Betere tijds-/capaciteitsplanning
Veel orders gingen verloren

Landen
De training werd in de volgende landen uitgevoerd: Denemarken, Zweden, Engeland, Nederland, Duitsland en Zwitserland.

De Oplossing
Terug naar de basis
Verkoop en management training voor alle medewerkers
Basis verkoopvaardigheden training voor alle Verkoopconsultants
Een Klantgerichtheids programma
Management Training
Om beter de mogelijkheden van de verkoopmanagers te benutten;
Project management programma op maat
Beter project controle systeem geïmplementeerd.

Het Resultaat
Verbeteringen en veranderingen op verschillende niveaus binnen de organisatie
Proactievere houding van de verkoop consultants
Oplossingen verkopen in plaats van “dozen”.
Verkoop gestegen
Betere kwalificatie van leads
Klantentevredenheid verhoogt door meer de taal van de klant te spreken
Nieuwe producten werden beter en sneller geleverd
Meer terugkerende klanten.

Bedrijf
Een wereldwijd opererende leasemaatschappij helpen bij de verandering van hun business strategie.

De Uitdaging
Het verbeteren van een succesvol verkoopprogramma zodat er lokaal betere resultaten worden behaald
Betere lokale verkoop oplossingen bieden zonder de “globale” gedachte te kort te doen.

Landen
De training werd uitgevoerd in Engeland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje, Italië en Centraal Europa, alsmede het management team van Latijns Amerika, Azië, Canada en Noord Amerika.

De Oplossing
Geïntegreerde verkooptraining voor alle gevorderde medewerkers in geheel Europa
Betere samenwerking bewerkstelligd tussen de verkoopmedewerkers uit verschillende landen
Meer begrip kweken voor Culturele verschillen tussen de landen
Implementeren van accountmanagement programma voor klanten die in verschillende landen opereren rekening houdend met de verschillende culturele aspecten

Het Resultaat
Consistente aanpak
Culturele verschillen worden nu gezien als een positief onderdeel van het bedrijf waarin zij zich onderscheiden ten opzichte van lokale aanbieders
Betere relatie met de verschillende klanten
Meer business
Beter rendement
Betere motivatie van het verkoop team

Bedrijf
Het netwerk van een tanende computer Lease Maatschappij verbeteren

De Uitdaging
Betere bedrijfspresentatie door meerdere Road Shows
De services van de Leasing Maatschappij beter onder de aandacht brengen bij de Moeder maatschappij
Voor veel nieuwe medewerkers het begrip Lease onder de aandacht brengen als middel om te verkopen
Succes was essentieel voor het voortbestaan van de Lease Maatschappij en de verkoopmogelijkheden van de Moeder.

Landen
De training is gegeven in Frankrijk, Spanje en Nederland.

De Oplossing
ITC gekozen vanwege locale markt kennis en taalcapaciteiten
Maar ook vanwege bewezen resultaten in zowel de leasing als de computerindustrie.
Het verzorgen van training voor de verkoopmedewerkers van de moedermaatschappij, zodat zij meer gebruik maken van Lease als onderdeel van hun verkoopoplossingen.
Medewerkers van de leasemaatschappij sterker maken bij het bieden van oplossingen voor de moeder maatschappij

Het Resultaat
Consistente aanpak
Culturele verschillen worden nu gezien als een positief onderdeel van het bedrijf waarin zij zich onderscheiden ten opzichte van lokale aanbieders
Betere relatie met de verschillende klanten
Meer business
Beter rendement
Betere motivatie van het verkoop team

Bedrijf
Een toonaangevende computerverkoopmaatschappij verbetert zijn sterke punten.

De Uitdaging
De markt wordt gekenmerkt door een steeds veranderend product aanbod en wisselende allianties
Constant opleiden en trainen is essentieel voor een bedrijf om de concurrentie voor te blijven
Deze klant wilde hun re-seller netwerk beter in staat stellen om high-end cliënt server solutions te verkopen in samenwerking met hun strategische partners
Deze partners zijn bedrijven als Microsoft, SAP en Baan

Landen
De training is gegeven in Noord Amerika, Rusland, Hongarije, Tsjechië, Polen, De Baltische Staten, Slovenië. Slowakije, Israël, Griekenland, Zuid Afrika, Turkije, Chili, Venezuela, Ecuador, Porto Rico, Argentinië, Colombia, Centraal Amerika en Mexico

De Oplossing
Gedetailleerd marktonderzoek in ieder land gedaan om de marktkansen per land in kaart te brengen
Zeer uitgebreid Verkoopprogramma ontwikkeld die het accent legt op teamverkoop met de verschillende business partners en de klant.
Hulpmiddelen ontwikkeld die gebruikt kunnen worden om het proces te sturen en te beheren.
Audio Cassette vervaardigd om het gehele proces te ondersteunen.

Het Resultaat
Significante verbetering in de verkoop van geïntegreerde systemen door dealers over de gehele wereld
De dominante positie van de klant in de global cliënt server markt is behouden gebleven en verbeterd.